Haastavat asiakastilanteet

Oulun alueen työllisyystoimijoiden verkostoseminaari
Keskiviikko 5.2. klo 12.15–16.00
Vanhan Paloaseman Baari, Kauppurienkatu 24, Oulu

Urasampo järjestää keskiviikkona 5.2.2020 jälleen yhteistapaamisen Oulun alueen työllisyystoimijoille. Verkostoseminaarin asiantuntijavieraaksi on tulossa yritysvalmentaja Teija Mykrä (Valmennustalo Virta), ja tilaisuuden teemana ovat yhteisten ajankohtaisten asioidemme lisäksi haastavat asiakastilanteet.

Oulun yliopiston ja Oulun ammattikorkeakoulun yhteistyö on syvenemässä, kun pääosa Oamkin opetuksesta ja toiminnoista muuttaa Linnanmaan kampukselle elokuuhun 2020 mennessä. Kuulemme yhteisistä palveluista ja niiden uudelleenorganisoimisesta tilannepäivityksen Oulun yliopiston ohjaus- ja työelämäpalvelujen Kaisa Karhulta.
________________________________________

OHJELMA:

Klo 12.15 - 13.40 Kohtaamisia ja kuulumisia
      • Alkusanat ja esittäytymiskierros
      • Yhteistyön mahdollisuudet lähitulevaisuudessa
           o Ajankohtaiset asiat kullakin taholla, palvelut ja tulevat tapahtumat
      • Oulun yliopiston ja Oulun ammattikorkeakoulun tiivistyvä yhteistyö vuonna 2020
           o Viimeisimmät kuulumiset, Oamkin muutto Linnanmaalle – mitä on jo tehty, mitä seuraavaksi?
           o Ohjaus- ja urapalvelujen palvelujen yhdistyminen ja uudet muodot, keskeiset yhteyshenkilöt uudistusten jälkeen
           o Vaikutukset opiskelijoiden näkökulmasta ja vaikutukset yhteistyötahojen näkökulmasta
           o Esittelijänä suunnittelija Kaisa Karhu, Oulun yliopisto
      • Toiveet tulevien tapaamisten ajankohdista, teemoista ja puhujavieraista
      • Keskinäinen verkostoituminen

Klo 13.40 - 14.00 Kahvitauko

Klo 14.00 - 16.00 Haastavat asiakastilanteet (Teija Mykrä)
      • Ongelmatilanteiden rauhoittaminen
           o Turhautuneen, pettyneen tai vihaisen asiakkaan kohtaaminen
           o Asiakkaan kuuleminen ja palautteen vastaanottaminen tilanteen rauhoittajana
           o Rajojen asettaminen on ammattimaisuutta - missä menevät palvelun rajat?

      • Tunteet asiakastyössä
           o Omien tunteiden tunnistaminen ja niiden hyväksyminen
           o Tunteet tarttuvat – miten säilyttää ammatillisuus?
           o Erilaiset tavat reagoida haastaviin tilanteisiin

Ilmoittautuminen päättynyt.